Taroudant

Marokko, Taroudant

Naast een lekkere douche was er op camping een wasmachine. Het beddengoed dus ook maar weer eens gewassen. Voordeel van hier is dat je het aan het eind van de ochtend uithangt en een paar uur later weer op je bed kunt doen.
Toen de was hing, gingen we boodschappen doen bij de Marjane ( de AHXXL, met weinig vestigingen) in Agadir. Helaas blikken linzen waren niet te vinden en ook kattengrit kennen ze hier niet. In Tafraoute deden we al zand in de kattenbak.
Aan het eind van de middag naar het strand gefietst. Dat is zo’n 3 km van de camping. Het was hoog water en er was een klein stukje zandstrand, waar een aantal mannen stonden te vissen. Ook lagen/zaten er een paar vrouwen en meisjes op het strand. Helemaal gekleed, dus met kleurige doeken van hoofd tot enkels. Heb staan praten (met handen en voeten) met een paar van hen. Een van de vissers leerde ons het berberwoord voor worm (waar hij mee aan het vissen was), maar toen ik het herhaalde, lagen de vrouwen in een deuk. Zal dus ook wel een niet zo’n net woord zijn.
Vlak boven het strand staan huizen. Een flinke golf en de fundamenten spoelen eronder uit, lijkt het.

Vandaag van SIdi Bibi naar Tafraoute gereden. De weg gaat door de Soussevlakte: een vruchtbaar landbouwgebied, met veel “kassen”, citrusboomgaarden en soms groene akkers. Het merendeel zit verstopt achter hekken van bamboe of gaas.
Onderweg ook weer de arganbomen en deze keer konden we DE toeristenfoto maken: geiten in de boom. Geiten zijn dol op de argannoten, in ieder stadium.

Rijden naar camping Le Jardin. Lieve kende de straat waaraan de camping ligt niet, dus we moesten vertrouwen op de bordjes die gelukkig langs de weg stonden.
Eind van de middag fietsen we naar het centrum (3 km) en wandelen daar wat rond. Eten in de stad en fietsen dan terug naar de camping. 29 en 30 april is er een festival zien we op banners. Op een plein staat een podium. We zijn van plan om na de koffie nog terug te fietsen (met wat warmere kleren aan), maar als we wegrijden, heb ik een lekke voorband. Morgen nieuwe poging.