Volle campings

Marokko, Agadir

Een paar jaar geleden hebben we in Tiznit mooie couscousschalen gekocht. Die zijn ondertussen weggegeven, dus we hebben een nieuwe nodig voor onszelf.
We rijden een deel van onze rit langs/door het Sous Massa Nationaal Park, een natuurreservaat langs de kust. In dit park overwinteren veel trekvogels hier rond de Oued Massa. In het stuk dat wij reden, was het heel droog en stenig, ook de waterlopen stonden droog. Soms zien we stuifzand: duinen of oprukkende woestijn?
Op sommige stukken zijn stenen muurtjes gestapeld rond akkers.
We willen naar een camping bij een van de stadspoorten, maar die is helaas vol. De vorige keer dat we hier aankwamen, stond er ook een bordje “complet”. Toen wij omdraaiden, werden we toch naar binnen geloodst. Voor een kleine camper als de onze was nog wel plaats. Deze keer niet. Ook de camping Municipal was complet. Dan dus maar naar camping Assllaf, een paar kilometer buiten het centrum. Deze kennen we van de eerste keer dat we in Marokko waren met de camper. Net als toen lopen er nu ook weer veel pauwen rond.
Aan het eind van de middag fietsen we nog even naar het centrum en kopen een schaal. De kraam is verplaatst, maar waarschijnlijk nog dezelfde verkoper als toen. Ook de prijs is beschaafd (dus niet onderhandelen).

Ik lees met plezier jullie verslagen. Lieve groet van ons.