Sant Esperit in de Serra Calderona

Spanje, Sagunt / Sagunto

We gaan een klein stukje de Serra Calderona in. Op een hoogte van 210 meter ligt het klooster van Sant Esperit, waar op de parkeerplaats campers kunnen overnachten. Aan beide kanten hellingen omhoog.
We zijn er bijtijds, zodat we nog een wandeling kunnen maken. Langs het klooster lopen twee lange afstand wandelingen, maar geen gemarkeerde rondwandelingen. Toch zien we veel wandelaars van hier vertrekken.
Tijdens onze wandeling ergens tegen een helling een boomgaardje met mandarijnen, werd ons verteld door iemand die we tegenkwamen. We mochten rustig een paar plukken. Ze waren ontzettend zuur, dus na eentje hielden we dat voor gezien.
Het klooster zelf is alleen toegankelijk voor het bezoeken van een van de missen. Op doordeweekse dagen zijn die ‘s ochtends om 08.00 uur. Dat is de tijd dat de zon opkomt, dus voor ons tijd om de kachel aan te zetten en in bed te wachten tot het wat warmer is.

Van het bijwonen van een vroegmis kun je ook warm worden. Dus: kachel aanzetten, naar de mis. Bij terugkomst een warme camper en een gezegende dag!

Leendert 2022-01-16 21:33:59

Hallo Arendien en Paul. Bekend gebied,wij gaan ieder jaar op vacantie aan de voet van de Sierra Calderona,een beetje noord oosten van Valencia ,het huis ligt hoger en kijken we de vallei in en zien we Lliria aan de andere kant in de verte liggen,we maken dan uitstapjes het binnenland in of naar het zuiden,we overnachten graag in paradores. Of we zijn in Javea dat ligt tussen Valencia en Alicant ook een prachtig gebied,leuk om te lezen dat jullie langs de kust naar het zuiden gaan,goede reis verder. Lieve groeten,Ad en Ineke.