Weer een Hanzestad

Duitsland, Verden (Aller)

Gisteren reden we van Goldenstedt naar Schneverdingen, aan de rand van de Lünenburger Heide.
Een deel van de route ging over de Niedersächsische Spargelstrasse. Geen aspergevelden gezien, wel af en toe een bordje dat er asperges te koop waren. Dat zal ook niet lang meer duren. In Nederland is het seizoen rond St. Jan (21 juni) over.
Bij Verden steken we eerst de Weser over en daarna de Aller. We kennen de Aller als een (heel) klein stroompje in de buurt van Maagdenburg. Op weg naar het oosten, via Berlijn, hebben we nog wel eens overnacht in Alleringersleben.
We overnachten op een CP bij het zwembad (quellenbad) net buiten Schneverdingen. Een deel van de parkeerplaats is bestemd voor campers. We staan er vannacht met 6 campers.
Vanmorgen reden we door naar Buxtehude, een Hanzestad aan de Este, die een paar kilometer verder in de Elbe uitkomt. Het haventje heeft nog getijden.
Bij vertrek uit Schneverdingen begint het te druppen. De regenbui heeft ook Buxtehude bereikt als wij zijn geïnstalleerd en even het stadje inlopen om brood te kopen voor de lunch. Halverwege de middag is het weer droog en gaan we de Altstadt verkennen.
We vinden een aantal mooie vakwerkhuizen, een Raadhuis en een kerk, die open was op het moment dat wij erlangs lopen. Opvallend: 2 gekruiste sleutels in het wapen van de stad (net als Leiden).
Omdat we een bui zien aankomen, duiken we onder een parasol op een terrasje. Het blijkt een wolkbreuk, maar na een goed half uur wordt het weer droog en wandelen we terug naar de camper.

Ik heb weer genoten van natuur en cultuur. Als ik jullie zo op een bankje in een bosrijke omgeving zie thee/koffie drinken dan zou ik graag willen ruilen!!

Magda 2021-06-30 17:49:32

hier in Limburg ook alles onder gelopen maar het komt weer goed. goede vakantie het noorden is ook weer open .hoor weer van jullie.

Maarten 2021-06-30 18:29:57

Dank voor weer interessante weetjes van jullie,nog veel plezier en ik heb beter weer voor jullie besteld. Groetjes. Ineke.

Ineke 2021-06-30 19:52:22

Prachtige foto's weer. Dat ene vakwerkhuis met al die verschillende figuren in steen! Lijkt wel een merklap van steen. Soort bewijs van vakmanschap. Schitterend. Groetjes!