Mareny de Barraquetes (Sueca)

Spanje, Mareny de Barraquetes

Gisteren weer naar de kust gereden. Lieve had een route voor ons gepland over autowegen, maar dat waren we na een paar kilometer al zat. We pakten een alternatieve route, weer dwars door de bergen, natuurlijk.
De eerste camping die we tegenkwamen, keurden we af. Hij zou direct aan het strand moeten liggen, maar dat bleek achter een aantal hotelflats te zijn. Waar je ook keek, zag je muren.
We staan nu een aantal kilometers noordelijker. Wat verder van het strand, maar tegen het Parc Naturel de Albufera aan. Vanmorgen zijn we er gaan fietsen. Het is heel vlak. Vroeger waren het moerassen, maar die zijn ondertussen in gebruik als rijstvelden. Hier groeit de beroemde paellarijst. Op dit moment staat de rijst een centimeter of 10 boven water en overal zie je vogels. We zagen o.a. de zwarte ibis, het woudaapje (in het riet), de kwak en een aantal andere steltlopers en waadvogels.
In de tuin naast de camping zagen we gisteren al een aantal hoppen.
Vanavond luxe uit eten in verband met ons 33-jarig samenzijn.

Gefeliciteerd en wat is leuker om dit in Spanje te vieren :)

Emily 2016-06-05 16:46:17

Gefeliciteerd en groot gelijk om dat goed te vieren!!! Wat zal alles anders zijn na Marokko.

Irma 2016-06-05 21:24:24

mooi op naar de volgende 33!