De bergen in

Duitsland, Schorndorf

Na een stop bij de Lidl in Backnang via toeristische weggetjes naar de grote weg. Alhoewel de maximumsnelheid meestal rond de 70 lag, schoot het wel op. De grote weg ging na een aantal kilometers over in een tweebaansweg en toen begon de file. Over de eerste 100 km deden we bijna 2,5 uur. Op de snelweg eenmaal Ulm voorbij, reed het wel weer lekker door. Voor de Oostenrijkse grens hadden we gepland bij een tankstation een tolvignet te kopen en meteen te lunchen. Het eerste tankstation kwam pas vlak over de grens. Gelukkig verkochten ze wel de vignetten.
Na de lunch zochten we een plek voor de komende nacht. Camperplaatsen stonden er langs onze route maar een paar in P4N en dan ook nog meer dan €20,- voor een nacht.
Dan maar een camping gezocht in CC. We vonden er eentje bij Imst.
Bij de receptie werd meteen geïnformeerd welke pas we gingen nemen naar Italië. De Reschenpass was mooi, werd gezegd. De route die Paul eigenlijk wil (de Timmelsjoch hochalpenstrasse) zou veel van de remmen vergen. De route is pas vanmorgen open gegaan. De weg was dus schoon, maar liep op sommige plekken tussen metershoge sneeuwmuren door. Foto’s ervan werden getoont op facebook.
Ook vanavond krijgen we weer wat onweersbuien. Geen hagel en wat minder wind dan gisteren. Het blijft wel langer regenen.

Jullie zijn weer heerlijk op pad en wensen wij jullie een goede en mooie vacantie. Ja, bij Ulm is het vaak erg druk een knelpunt waar meerdere wegen samenkomen. Wij zijn hier nu ruim een maand en hebben vanaf het begin mooi weer,de afgelopen dagen boven de 30 graden en vannacht bleef het 23 graden.De tuin geven we af en toe wat extra water,alles is aangesloten op een watersysteem ,rond 11 uur s'avonds wordt alles bewaterd. We volgen een paar keer per dag het mezennestje op ons terras,zo leuk dat je vanuit Spanje de meesjes hebben kunnen zien broeden,geboren worden,en vanochtend is de eerste uitgevlogen ,heel bijzonder om alles te kunnen volgen,we maken wel inbreuk op hun privacy,naar daar hebben ze geen erg in. Lieve groeten, Arendien en Paul. Ad en Ineke.

Ineke Koks 2022-05-23 08:07:12

mooi dat jullie weer zijn vertrokken. goede vakantie toe gewenst van ons.

Maarten van den Heuvel 2022-05-23 08:54:31

Hé Paul en Arendien, lekker weer op stap. Benieuwd hoe je lens bevalt. Reis vanuit mijn luie stoel mee. Geniet er van.