Weer een dagje strand

Marokko, Tiznit

Vandaag fietsten we naar Aglou Plage aan de Atlantische kust. We zien het dorp liggen in een dal tussen twee verhogingen. Het dal blijkt later een rivierbedding.
Het zandstrand is veel minder groot dan in Aourir. Ook zijn er veel rotsen.
Iets ten noorden van Aglou begint het Souss Massa Nationaal Park. We fietsen er een stukje in om daar af te dalen naar de zee. Langs de weg zien we kleine duinen ontstaan.
Vissersboten liggen aan beide kanten van het pad naar beneden. Op de rotsen staan vissers (in waadpakken, want de golven slaan soms hoog op de rotsen). Aan de landzijde van het strand zijn in grotten vissershutjes gebouwd.
In poeltjes tussen de rotsen zwemmen wat kleine visjes en garnalen. Ook zijn er mooie schelpen te zien.
Boven het strand is een klein visrestaurantje, waarvan het terras vol zit. Ook wij schuiven er aan een tafeltje. Het is even wachten tot onze bestelling komt, maar het is het waard.
Op de terugweg schieten we nog even een supermarkt in voor een paar boodschappen. ’s Avonds eten we de boterhammen, die we mee hadden voor tussen de middag.

Owat heerlijk toch weer.en weer nieuwe ontdekkingen.de laatste foto doet me watertanden. Fijn dat jullie z wandelend en fietsend het land verder proeven

j.m. 2024-01-31 11:40:39

Dat ziet er heerlijk uit! Mooi om te zien hoe het water de rotsbodem heeft uitgesleten. Geniet! Kus

Mante 2024-01-31 15:13:33

Heerlijk! Mooie plaatjes, leuke verhalen.