Kerstdrukte op de parkeerplaats

Spanje, Logroño

De kerstperiode duurt in Spanje van eind november tot Drie Koningen op 6 januari. Tweede kerstdag kennen ze niet, dus vandaag waren de winkels weer open en ging alles weer zijn gewone gangetje.
Wij reden naar het zuiden: Via Logroño en Soria richting Madrid.
De zon schijnt, maar het is te heiig om goede foto’s te maken.
We staan vannacht op een parkeerterrein in Alcalá de Henares. Als we aankomen is het al redelijk druk. Tegen vijven horen we opeens kerstmuziek en zien we een reuzenrad gaan draaien.
Als we later het stadje inlopen is daar een “kerstmarkt” bezig.
Ook de drie koningen houden audiëntie. Drie koningen zitten op een rij (eentje zwart geschminkt) en kinderen mogen op schoot en papa of mama maakt een foto.
Naast de drie menselijke koningen ook reuzenkoningen. Als ik het “Navidad” programmaboekje goed begrijp, lopen die reuzen op een aantal dagen een rondje door de stad.
Het parkeerterrein staat nu stampvol. Wij sluiten de gordijnen en na half elf is ook de kerstmuziek voorbij.