Campingdagje

Finland, Utajärvi

In de Oulujoki-rivier liggen meerdere elektriciteitscentrales. Vanochtend maakte Paul nog wat foto’s voor we vertrokken naar een camping verderop aan de rivier. Als de waszak leeg, de wasdroger uitgedraaid is en dat wat niet in de droger mag aan de lijn hangt, wandelen we door het bos langs de rivier naar de Pyhakoski centrale. Nu zien we een foto met beschrijving van de grijper. Tot 1982 werd de rivier gebruikt voor houttransport. Niet op boten, maar als losse stammen of later in bundels. Toen de stuwen werden gebouwd, werd het hout voor de stuw met een grijper opgepakt en aan de andere kant op een trein gelegd. Na een paar honderd meter ging het dan weer de rivier in.
We zijn vergeten ons in te smeren met deet, dus de wandeling gaat in een flink tempo. Muggen kunnen moeilijker landen als we in beweging zijn, lijkt het. We slaan een aantal van ons af, maar desondanks hebben we toch wat steken opgelopen.
’s Avonds gaat ondanks de warmte de deur dicht.

Fijn dat hetgoed met jullie gaat en jullie genieten. Ik zou maarflink met Deet insmeren,want anders,jeuk,jeuk,krabben en nog eens krabben.