Granada

Spanje, Granada

Vandaag opnieuw naar Granada. De kathedraal en Capilla Real wilden we zien.
De kathedraal is gebouwd in opdracht van Isabel en Ferdinand, de Katholieke koningen, die gisteren al zijn genoemd. Nadat Granada in hun handen kwam, besloten ze hier hun laatste rustplaats te willen hebben. Daarvoor werd de Capilla Real gebouwd, waar later de kathedraal tegenaan werd gebouwd. In de crypte de (loden) kisten van hen tweeën en hun dochter en schoonzoon (Johanna de waanzinnige en Filips de Schone). De kisten van Karel V en zijn vrouw stonden hier eerst ook, maar die zijn later overgebracht naar Madrid.
Boven de crypte natuurlijk de praalgraven met beelden van de vorsten.
Na de lunch een wandeling door de wijk Albaicin, op een helling tegenover het Alhambra. Een wijk met smalle steile straatjes met terrasjes en winkeltjes. Het lijkt af en toe een beetje op een soukh.
We drinken iets op een terrasje dat we gisteren van bovenaf hadden gezien. We kregen er een bordje paella bij.
’s Avonds bleek opeens onze mifi niet meer te werken. Of preciezer: we kregen na wat zoeken een bericht dat ons Orange-profiel niet werkte. Vreemd, want er was ons verteld dat de 10,5 MB 3 maanden geldig was en we hebben hem pas 30 dagen geleden voor het eerst gebruikt. Op kunnen ze ook nog niet zijn, want als er wifi was op de camping gebruikten we dat. We moeten dus op zoek naar een Orange-winkel.

Leuk de foto's te zien en het verhaal te lezen. Ik was daar op de dag dat Pim Fortuin is vermoord. Leuke wijk Albacain. Volgens mij heb ik op dezelfde plek gestaan met zicht op het Alhambra.