Vast in Daimus

Spanje, el Real de Gandia

’s Ochtends op eerste Kerstdag dachten we dat we de jaarwisseling in Marokko zouden beleven. Nu is dat zeer onzeker geworden.
Toen we aan het eind van de middag naar binnen wilden gaan, klonk er een knal gevolgd door gesis.
Een van de ramen aan de bijrijderskant veranderde in een spinnenweb van scheurtjes.
Gelukkig vielen er geen stukjes glas uit. Om ook te voorkomen dat dat zou gebeuren, plakten we duct-tape kriskras over het hele raam.
Op internet vonden we een Hymerdealer in Gandia (12 km van de camping). Een tweede Kerstdag kennen ze niet in Spanje dus wij woensdagochtend op de fiets daarheen. Op het hek hing de mededeling dat ze tot 2 januari waren gesloten. Het hek stond een stukje open en er liepen een paar mensen. Zij vertelden ons dat ze gesloten waren tot 2 januari, maar dat Hymer Duitsland (fabriek) tot 7 januari dicht zou zijn. Dus pas dan kon er een nieuw raam voor ons worden besteld.
’s Middags bellen we de ANWB of zij iets voor ons kunnen doen. We mailen foto’s van het kapotte raam en krijgen het advies eerst te bellen met de dealer in Nederland of die soms een ruit op voorraad heeft.
Donderdagochtend dus gebeld met de Jong in De Zilk. Ook hier is het technocenter dicht tot 7 januari, maar de monteur die er liep wist te melden dat alle ramen in Duitsland besteld moesten worden.
Wij melden dit aan de ANWB en doen online een schademelding bij de verzekering.
’s Middags fietsen we naar de haven van Gandia El Grau. Altijd leuk om te kijken naar de vissersboten en de actie erop/ erom.
De ANWB belt dat ook zij niet verder komen. Pas na 7 januari kan er een ruit worden besteld bij Hymer. Voor die dan bij de dealer in Gandia is en er bij ons inzit, kan het wel half januari zijn.
We besluiten met de verzekering te gaan bellen of een noodruit een mogelijkheid is.
Via de verzekeraar wordt ik doorverbonden met een glasbedrijf in Nederland dat Spaanse partners heeft. Er wordt me beloofd dat die uiterlijk morgenochtend contact opneemt.
En zowaar binnen een uur worden we gebeld door een Spaans bedrijf dat beloofd dat we een mail krijgen met het adres van een van hun vestigingen in Denia (30 km van hier) en dat we worden gebeld om een afspraak te maken.
En toen bleef het stil. Tegen zevenen (de tent sloot om 19.30 vonden we op internet) gingen wij maar eens bellen. De telefoon werd opgenomen door iemand die alleen Spaans sprak. Hij wist wel van een Fiat Ducato en zou over 5 minuten terug bellen. Nee, dus.
Morgenochtend rijden we er op de bonnefooi heen en kijken of we wat kunnen regelen.

Niet leuk dat gesprongen raam. Verplicht rust nemen! Het lijkt wel vakantie. Gandia is een leuke plaats gelukkig. We wensen jullie een prettige jaarwisseling en veel reisplezier in 2019.