Coastal Footpath naar Minack Theatre

Verenigd Koninkrijk, Saint Buryan

Vanaf de camping wandelen we in 10 minuten naar het Coastal Footpath. Een wandelpad langs de hele kust van Cornwall. Paul verwachtte een wandeling langs het strand, maar de stranden hier zijn kleine inhammen tussen de rotsen. We kwamen langs een van de mooiste (Porthcurno). De route loopt over rotsen. Soms zijn er treden gemaakt, soms vormen de stenen natuurlijke “treden”. De ene keer loop je hoog over een vlakte, die wordt begraasd door Dartmoor ponys, de andere keer loop je een stuk tussen 2 bloeiende sleedoornhagen, waarin de hommels gonzen.
Veel bloemen onderweg: boshyacinten, wilde knoflook, engelwortel, een soort brem, margrieten, silenes etc. Iedere keer een andere geur.
Een stukje vanaf de camping een baai met daaraan een vissersdorpje. De scheepjes worden met een lier tegen de rotsen opgetrokken.
Ons einddoel was het Minack Theatre: een openlucht theater, in de twintiger jaren gebouwd in en op de rotsen. Vanuit het theater uitzicht op de rotsen en een klein stukje strand van Porthcurno.
Terug namen we de straatweg. Af en toe moesten we de berm induiken om een tractor ruimte te geven ons te passeren.
In het filmpje dit keer geen verkouden Paul, maar het geluid van de koude noordenwind. https://youtu.be/BdQjsiQQqoE