Rode kliffen

Letland, Garkalnes pagasts

Net voor we vertrokken van de parkeerplaats kwam er een Duitse camper het parkeerterrein oprijden. Hem werd de plek naast die van ons gewezen. Terwijl Paul de blokken aan het inpakken is, staat hij even te praten met de bestuurder. Ze maken ongeveer dezelfde reis als wij. Behalve dan dat zij ook nog Fins, Zweeds en Noors Lapland (Sapmi) aan willen doen en wij meteen langs de Botnische Golf naar het zuiden gaan. Misschien komen we ze nog weer ergens tegen onderweg.
Wij reden een stukje langs de kust naar het noorden. Onderweg nu een echt geel koolzaadveld.
We gaan naar een recreatieterreintje aan zee, 5 kilometer zandweg vanaf de doorgaande route. Langs de weg overal bloeiende lelietjes-van-dalen. Ik pluk een bosje voor op tafel.
We kijken uit op zee (Golf van Riga). Het strand ligt een aantal meters onder ons. Er staat een flinke wind, dus ook flinke golven, in elk geval vergeleken met wat we vorige keren van de Oostzee zagen. Een paar kilometer verderop is het Vidzemes akmeņainā jūrmala natuurreservaat. Een deel van de kust bestaat hier uit zachte rode zandsteen, waar regelmatig stukken afbrokkelen, als gevolg van plantengroei of de golven. In het water voor het strand grote keien. We fietsten er heen.
We staan hier met 6 campers vanavond. In een paar zitten surfers, die vanavond het water opgaan.
De zon gaat weer rood onder.

Weer nieuwe plekjes ontdekken en mensen ontmoeten,mooie omgeving,dun bevolkt,rust en een prachtige onder gaande zon,dat is genieten.

Ineke 2023-05-17 21:58:51

Wat lijkt mij dat genieten met uitzicht op zee, schitterende natuur met die rotsblokken. Hartelijke groeten van Emily

Emily 2023-05-18 09:47:05

De natuur blijft altijd boeien. Mooie dag weer. Die afwisseling cultuur en natuur is echt vakantie!