Sevilla Santa Cruz

Spanje, Sevilla

Vandaag opnieuw de bus naar Sevilla. Nu is de wijk Santa Cruz ons doel. Voor we daar zijn weer langs de Real Fábrica de Tabacos (Koninklijke Tabaksfabriek), nu onderdeel van de universiteit van Sevilla.
Gistermiddag wandelden we er doorheen. Naast een mooie gevel ook aan de voorkant wachthuisjes (voor bewaking) en aan de achterkant een gracht. Hett was dus een hele belangrijke fabriek.
Het Real Alcazar is een complex van paleizen, gebouwd binnen oude Moorse paleizen. Behalve versierde zalen in verschillende stijlen (stucwerk, azulejos (keramiektegels) en versierde plafonds) een heleboel patio’s en tuinen met waterpartijen.
Santa Cruz is de oude Joodse wijk met smalle straatjes en af en toe hele mooie geveltjes of gekke details op die gevels.
Verder naar het noorden lopen we tegen de Metropol Parasol (oftewel Las Setas = de paddenstoelen) aan, een houten dak op pilaren boven een Mercado (markthal waar vlees, vis, groente en fruit wordt verkocht).
We gaan op tijd terug naar de camping.
Na de siësta vinden we in een electrazaak een nieuw klein koffieapparaat. Kan Paul weer gewoon koffiezetten.