Marktdag

Marokko, Tafraout

Vanmorgen lopen we naar de markt. Het is altijd leuk om langs de kraampjes te slenteren en daar groente en fruit te kopen. Stiekem met mijn telefoon een paar sfeerfoto’s gemaakt.
Het laatste stukje van de schoorsteen van de koelkast is gebroken. We proberen om hem te laten solderen, maar dat lukt niet met aluminium. Wat wel kan is hem namaken van blik. Voor 50 MAD kan hij vanmiddag om 18.00 uur worden gehaald.
Paul noemde de schorpioenen tegen een paar mannen in de buurt en zij zouden het ook wel leuk vinden om een keer te gaan zoeken. Dus vanavond gingen Egbert, Wim en Paul stenen omdraaien en met een UV-lamp kijken of er wat onder zat. Ik ging ook mee, want ik heb ze ook nog niet in het echt gezien.
Al vrij snel zat er eentje die heel snel in zijn holletje dook. Daarna een paar keer een heel kleintje. Nadat we een redelijk grote (5-7 cm) zagen en die bekeken met zowel UV-licht als met een gewone zaklamp, zochten we onze campers weer op. Ondertussen uitgezocht dat de naam van het beestje Buthus Occitanus is. Hij is behoorlijk giftig, maar er is tegenwoordig tegengif voor.

Helaas zijn ze giftig, maar zo op de foto zijn ze prachtig om te zien.