En toen was het winter

Spanje, Castilla y León

Vanmorgen wakker geworden in een witte wereld. 10-15 cm sneeuw over de camping, op de auto en op de caravan. We bekeken de weerkaarten met regen- en sneeuwverwachtingen en besloten niet te gaan glibberen.
Het was droog en de wind was gaan liggen. We wandelden langs de rivier naar de oude stad Burgos.
Via een mooie oude poort (Arco de Santa Maria) kom je in het oude centrum.
Op verschillende plaatsen standbeelden van El Cid, die hier in de buurt is geboren en begraven ligt in de kathedraal.
De kathedraal is een van de grootste van Spanje en een van de eerste gotische kerken, waaraan architecten en kunstenaars uit Europa (lees Duitsland, Frankrijk en Vlaanderen) hebben meegebouwd. Met de audioguide ben je een paar uur kwijt als je alles wilt zien en dan heb je nog niet eens de kapellen gezien, die op dit moment worden gebruikt voor diensten.
Het was zoveel dat we die na de audiotour niet eens meer zijn ingegaan.
Toen we na de lunch (na het bezoek aan de kathedraal) weer buiten kwamen, was het gaan regenen. Door de blubber zijn we toen terug gewandeld naar de camping.
Vanavond toen we het nieuws wilden kijken, brandde de zekering van de schotel door. Nog wat teveel sneeuw erop? Morgen als het licht is, uitzoeken hoe we hem weer goed ingeklapt krijgen, voor we gaan rijden.