Zondag is het druk langs de kust

Italië, Peschici

Vanmorgen reden we richting Peschici. We hadden nu dus de klim van eergisteren als afdaling.
Verderop liggen een paar meren langs de kust. Het leek ons leuk om over de weg tussen de zee en het Lago di Varano te rijden. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat het op (warme) zondagen beredruk is op de wegen naar het strand. Daarnaast ligt de zee achter een duin met dennenbomen en het meer achter een rietkraag.Aan beide kanten weinig te zien dus.
Zelfs een parkeerplaats om te lunchen was moeilijk te vinden. We gaan dan ook weer van de kust weg. In Guardiagrele vinden we een camperplaats. Achter een Italiaanse camper schuiven we eerst aan in de schaduw. Als de zon lager komt, gaan we een parkeervak in en lopen de trappen op naar het centrum.
Naast de kerk eten we een ijsje en zien iets verderop auto’s onder de kerk doorrijden. Hoe kan dat? We lopen de kerk binnen. Om in de eigenlijke kerk te komen, moeten we eerst een trap op. Vandaar dat er een weg onderdoor kan lopen. Als we later over die weg lopen, zien we er weer een kerkdeur. Onder de Duomo is nog een kleinere kerk.
Het dorp ligt op een heuvel en heeft uitzicht naar alle kanten: aan een kant de zee (als het minder heiig was) aan de andere kant de Apenijnen (Montagne della Maiella).

Mooi die kust ook. Er zijn foto's die mij aan Griekenland doen denken. Niet verwonderlijk qua ligging en de geschiedenis.

Magda 2022-06-28 12:39:28

Prachtig wat is er toch veel te zien,maar je moet er wel oog voor hebben.