Zachtjes tikt de regen

Spanje, Oiartzun

De regendruppels en de druppels uit de bomen klonken vannacht als een (niet ritmisch) slagwerkorkest op ons dak.
Als we vanmorgen wegrijden, zien we de damp opstijgen van de bergen. De druppels op de bomen glinsteren in het zonlicht.
Voor we de grens over gaan nog de dieseltank vullen. De prijzen gaan per dag omhoog, maar zijn in Spanje nog een stuk lager dan in Frankrijk. Zeker als je, zoals wij nu, tankt bij een supermarkt.
Bij Irun gaan we de Franse grens over. Even later moeten we van de weg vanwege een enquête. Waar we vandaan komen en hoe vaak we in de afgelopen tijd deze weg hebben gebruikt?
Het schiet niet erg op. Over de eerste 45 kilometer doen we anderhalf uur. Dat is de consequentie als je geen tol wilt betalen.
Later maken we dat deels goed. De A10 is gedeeltelijk tolvrij en dan kunnen we doorrijden. De stukken die niet tolvrij zijn, worden we door Lieve over kleine weggetjes geleid.
We staan nu bij Cavignac, een stukje boven Bordeaux. De Dordogne zijn we al over.

Jullie rijden naar huis,wij namen tweejaar geleden via de Belgische Franse en Spaanse kust de weg naar Spanje via de Picos de Europa,jammer dat het eropzit voor jullie,jullie hebben veel gezien en ons meegenomen op jullie reis,mijn dank hiervoor. Goede reis terug,wij zitten in Oostenrijk,prachtige sneeuw en zon,beter kun je het niet hebben om te skiën. Groeten van Ad en Ineke.

Ineke 2022-03-06 22:54:15

Het gaat nu zeker hard richting Nederland. Nog een paar dagen. Sowieso wens ik jullie een veilige thuiskomst toe. Het was weer een mooie reis, die niemand je kunt afnemen, wat er ook gebeurt. Maar goed nog een paar dagen te gaan en ik volg het tot het einde natuurliik!