Barszcz eten

Polen, Bieganów

Regelmatig, als ik vertel dat wij met een oude camper rondreizen, wordt me gevraagd of mijn man handig is. Dat is voor de vraagsteller dan een reden om niet met een oude camper te gaan reizen.
Wij zijn beide redelijk handig, dus voor ons is deze camper prima. Wel moet er regelmatig geknutseld worden. Niet alleen aan de camper, ook aan de inventaris.
Gisteravond haalden we ons elektrische kacheltje tevoorschijn om het wat warmer te maken. We vonden dat hij minder warmte gaf dan de afgelopen winter.
Vanmorgen het ding opengeschroefd en de warmtewisselaar zat vol stof. De lucht kon er dus niet meer door. Sinds kort hebben we een 12V stofzuigertje aan boord, dus die gebruikt om het roostertje te zuigen. Daarna het hele apparaat weer in elkaar gezet. Hij doet het nu weer goed.
Ondertussen kwam ook het ree weer achter de camper langs.

Vanmiddag wandelden we het bos in en de heuvel op. De regenjassen in de rugzak moesten er een paar keer uit. Na een km of 3 liep het houthakkerspad dood tegen een spoorlijn aan. We moesten dus praktisch dezelfde weg terug. Onderweg snoepen van bosaardbeien, frambozen, bosbessen en kersen.

Vanavond vroeg Andrzej of we barszcz (rode bietensoep) kwamen eten. Het was zo koud, dus dat verwarmde.
Na de soep hebben we hem in Pindat de 2 dagen dat we over hem en zijn bedrijf hebben geschreven laten zien. Via Google translate hadden we de tekst in het Pools vertaald en opgeslagen als word-bestand. Ik geloof dat het redelijk goed leesbaar Pools was, want hij snapte het hele verhaal.

Heerlijk om op deze manier een beetje mee te kunnen reizen...

Godfried Beumers 2018-06-24 15:04:39

Wat leuk om op de bank weer mee te reizen. Zittau is een klooster met een goed eetcafé, maar daar zijn jullie al voorbij. Groeten!!

Bouwe en Janny 2018-06-24 16:37:27

Hartverwarmend, de warme ontvangst van de Poolse mensen. Precies zoals wij het ons herinneren. Geniet!

Klaas en Josée 2018-06-24 18:43:43

Eindelijk bij gelezen. Ik zou zo willen ruilen! Heerlijk die rust en de natuur om je heen. Geniet fijn in het echt, ik doe het wel met jullie verslag.