Afscheid van Lady

Marokko, Mehdya

In september 2003 kwam ze bij ons. Achteraf iets te vroeg uit het nest meegenomen. De bak gebruiken kon ze, maar wassen nog niet goed. Dat hebben we haar moeten leren: pootjes nat maken onder de kraan en dan over d’r snuit, waar we eerst al het eten dat tot op d’r borst zat, af hadden gehaald. Voordoen met mijn eigen arm door mijn gezicht zelfs, dat tot hilariteit van de rest van de familie. Maar ze leerde het wel.
Alle reizen met caravan of camper was ze mee. Eenkennig, dus niet te aaien door vreemden. Volgens ons had ze het wel naar d’r zin: ineengedoken, op scherp kijkend naar een vogel of insect in het hoge gras, rollend door los zand of grind of lekker slapend in een kuiltje tegen een boomstronk aan.
Afgelopen zomer toen we naar Scandinavië gingen, dachten we haar daar ergens achter te moeten laten: ze at slecht, sliep veel en was stijf. Tot onze verbazing leefde ze helemaal op. Ze sprong vrolijk van het trappetje naar buiten en ook via een stoel naar het dashboard deed ze weer zonder probleem.
Een week geleden stopte ze met eten. Ook verleiden met blikvoer (dat ze niet mocht als nierpatiënt, maar dat ze altijd heerlijk vond) lukte niet meer. Ze dronk alleen nog wat water.
Als ze buiten was, ging ze op een koel plekje liggen en reageerde nauwelijks meer op de omgeving.
Naar het dashboard moesten we haar tillen. Ze gaf dan even een mauwtje. Hetzelfde deed ze als ze er weer af wilde.
Gisteren viel ze plotseling op d’r zij. Ze krabbelde weer overeind en liep later nog wat heen en weer in de camper. ’s Avonds ging ze voorin liggen, waar ze de laatste tijd vaker ’s nachts sliep.
Vanmorgen lag ze daar levenloos.
We hebben haar meegenomen en begraven in een bos onder een witbloeiende eucalyptus.
We hebben wat traantjes gelaten en dat zullen we de komende tijd nog wel wat doen. Ze heeft per slot van rekening meer dan 16 jaar deel uitgemaakt van ons leven.

Gecondoleerd. Na zo veel tijd zijn huisdieren altijd een volwaardig gezinslid is ook onze ervaring. Sterkte.

Leendert 2020-01-06 17:16:05

Zo verdrietig om afscheid te moeten nemen van je huisdier. De traantjes zullen er nog wel even komen. Heel veel sterkte.

Oyke 2020-01-06 17:35:33

Veel sterkte ermee! Heel verdrietig. We weten uit ervaring hoe het voelt! Zal nog wel even duren, voordat je er zonder een traantje over kunt praten of er aan denken.

Klaas en Josée 2020-01-06 18:01:05

Veel sterkte, we hebben het ook meegemaakt en zijn ook erg verdrietig geweest, het was een groot gemis. Liefs.

Lia 2020-01-06 19:20:58

Ach gossie, wat verdrietig voor jullie. Maar ze heeft een mooi leven gehad met jullie, wat heb je dat mooi beschreven, voelde zelf ook een traantje... Liefs! 😘

Maaike 2020-01-06 20:04:38

Heel verdrietig. Weet hoe het voelt. Heb 3 dagen natte ogen gehad toen de hond overleed. Sterkte allebei. Poes heeft een goed leven gehad.

Ton 2020-01-06 22:34:23

Potverdorie wat een gemis. Gelukkig mooi en rustig plekje gevonden. Altijd beter dan bij de plas..

Joop en Elsa 2020-01-07 18:44:30

een mooi verhaal. een mooi leven gehad. en een mooie plaats om te begraven. mooi dat jullie samen zijn om dit te dragen. sterkte.

Maarten 2020-01-07 18:44:44

Veel sterkte met het verlies van jullie Lady!

Jan en Marlous 2020-01-09 20:34:28

Wat verdrietig Paul en Arendien. Leeg plekje in de camper, warm plekje in jullie harten.

Pauly 2020-01-10 06:47:01

Ja dat heb je mooi verteld over Lady. Nu een leeg huis waar je haar nog steeds verwacht tegen te komen 😢

Gerard en Joke 2020-01-13 05:01:20

Ik kan mij voorstellen dat het heel verdrietig is dat Lady er na zo'n lange tijd er niet meer is. Van een huisdier ontvang je immers veel liefde. Maar wat hebben jullie haar een mooi rustplaatsje gegeven.