Montgrí Massief

Spanje, Bellcaire d'Empordà

Op het kaartje van het Parc Naturel vinden we een fietsroute door het hele parkgebied. Gisterochtend gingen we op pad. Na een tijdje houdt het asfalt op en moeten we over (door) een laag zand van een paar centimeter rijden. Ze zijn nog bezig dit te egaliseren en plat te walsen. Langs de route en op diverse andere plaatsen in het park versterkte boerderijen. Een herinnering aan vroeger tijden toen hier regelmatig strijd werd geleverd tussen de koning(en) en de hertog(en) van Empúries. Wij komen langs de Torre Ferrana.
Verderop wordt het wegdek slecht met veel losse stenen. We moeten zo letten op waar we rijden dat we van de natuur en het uitzicht om ons heen te weinig genieten. We rijden over hellingen door vooral dennenbossen. Op de hoogste punten uitzicht op de vlakte tussen dit massief en de Pyreneeën in het noorden.
We lunchen zittend op een paar rotsblokken.
Weer wat verder komen we erachter dat onze route eigenlijk een mountainbiketrail is. Er gaat een “geasfalteerde” weg omlaag naar l’Estartit. Na een terrasje zoeken we een normale fietsroute naar Torroella de Montgrí, vanwaar we boven ons het Castell de Montgrí zien liggen.
Via Ullà fietsen we terug naar de camperplaats.
Toen we de Spaanse gasfles haalden, werd ons verteld dat de drukregelaar die we eergisteren kochten, niet geschikt is voor campers en dergelijke. Vanmorgen fietsten we naar een caravanzaak in Ventalló. Hier hadden ze een adapter voor op Spaanse gasflessen. Hier kunnen we onze eigen drukregelaar op aansluiten. Daarna weer naar l’Escala om de verkeerde terug te brengen.
Nog een paar boodschappen en terug naar de camper om te lunchen.
’s Middags sluit Paul de gasfles aan en ik doe een wasje. De rest van de tijd hebben we in de zon zitten lezen.

Zo te lezeen gaat het goed met jullie,wij staan vaak versteld hoe mooi het spaanse achterland is,prachtige dorpjes met kleine restaurantjes en terrasjes,weg van de snelweg dan leer je echt spanje kennen,jullie doen dat ook. Nog veel plezier en blijf gezond. Lieve groet.

Ineke 2021-12-18 22:46:54

Toen ik je beschrijving van de fietsroute las, dacht ik aan jullie banden... Maar het is goed gegaan, gelukkig! Fijn dat het nu in orde is met de drukregelaar, wat een gedoe toch altijd als iets niet is gestandaardiseerd. Blijf gezond!