Op zoek naar een relais

Verenigd Koninkrijk, Blair Drummond

De laatste dagen doet de richtingaanwijzer het af en toe niet. Als we dan een klap op het dashboard geven, slaat hij aan. De zekeringen zijn goed, dus het moet het relais zijn (volgens Paul).
Gisteren fietsten we naar Doune (1 mijl). Voor we gingen had Paul het relais eruit gehaald. Bij de garage bij het pompstation hadden ze er geen. We werden verwezen naar Stirling, 7 mijl de andere kant op. Na de lunch stapte Paul weer op de fiets en ik ging op zoek naar de wasmachine. Na bij verschillende garages te hebben geprobeerd, werd hij verwezen naar een groothandel. Pas na zijn verhaal dat hij was verwezen, wilde men hem helpen. Maar ook daar was het relais niet op voorraad. Het kon wel worden besteld en zou dan vandaag om 12.15 uur zijn afgeleverd. Om 13.00 uur sloot de zaak. We besloten nog een dag op de camping bij te boeken. Vanmorgen reden we naar Stirling, deden boodschappen en haalden toen het relais op.
Bij het terugplaatsen van het relais gisteren heeft Paul de polen met een schuurpapiertje schoongemaakt en ze iets uitgebogen, zodat hij wat vaster zou zitten. Vandaag haperde de richtingaanwijzer geen enkele keer. We hebben dus een relais op voorraad.

Op de camping staat een Schot met een soortgelijke camper als die van ons en ook ongeveer even oud. Hij heeft hem zelf in Duitsland gekocht en ingevoerd. We kregen diverse tips over leuke plekken in Schotland. Ook raadde hij (en anderen) ons aan om ons rondje te beginnen aan de westkust. Er staat momenteel een oostenwind en dat betekent dat het aan de oostkust een stuk kouder is dan aan de westkant. Hij zelf woont in de buurt van Edinburgh en als we nog iets van Edinburgh willen zien, moeten we hem zeker bellen. Ze zijn gek van Nederland, komen er al jaren ieder jaar met vakantie, maar in Leiden zijn ze nog niet geweest. Paul heeft beloofd hem de stad te laten zien als ze komen.
Op de foto’s 2 Mercatkruizen (Edinburgh en Doune). Oorspronkelijk was dit een teken dat er in dit dorp/deze stad gehandeld mocht worden. Later werden de markten rondom dit punt gehouden en officiële proclamaties van de koning werden hier bekend gemaakt.

Goed advies van die man wat die oostenwind betreft. Schotland ziet er tot nu toe uit zoals ik het ook in mijn hoofd heb. Er is alweer gezien en gedaan. Dat het maar voorspoedig mag blijven vervolgen!