Pont à Bar (Dom de Mesnil)

Frankrijk, Pont à Bar

Vannacht vielen er flink wat buien en ook vandaag onderweg bleef het niet droog.
Bij Rethel de Mac gezocht om wat foto’s en verhalen up te loaden (en de mail te checken).
In de camper was de gratis Mc Donalds wifi niet te ontvangen, dus we moesten naar binnen.
Ik ging meteen achter de laptop en Paul zou wat te drinken halen. Hier zijn verslag daarvan:
Er zat een telefoon of computeraansluiting in haar oor geïmplanteerd. Dat was haar enigste contact met de buitenwereld. Ik stond voor het buffet en vroeg om een cola en een milkshake. Ze verwees me met een enkel gebaar naar een soort billboard waarop ik in het Frans en Engels mijn bestelling kon doen.
Met moeite ontdekte ik de verschillende pagina’s die ik kon doorbladeren. Alle Big Mac’s , Happy Meals , en ook de koude en warme drankjes. Gelukkig ging het met pictogrammen zodat ik het iets begreep. Ik vond de cola voor Arendien en bestelde het via het billboard. Daarna het zoeken naar mijn milkshake. Nou die bestaat niet meer bij de MacDonald of ze hebben het, heel modern een andere naam en afbeelding gegeven. Na 5 minuten geef ik het op en “verzend “mijn bestelling van een cola. Als ik me omdraai heeft het barmeisje ( zal ook wel anders heten mij de Mac’s) de cola al klaar staan op een net dienblaadje. Ik betaal en loop weg. Waar is de tijd gebleven dat je vriendelijk iemand kon vragen om een cola en een milkshake/aardbei. Gelukkig deed hun Wifi het wel.

Toen we verder reden, concludeerde hij: vroeger was de Mc Donald slecht voor je gezondheid, nu is het ook nog slecht voor je geestelijke gezondheid. Je wordt er gestrest van.

De CP in Charlesville-Mezières stond vol, dus na het legen van de wc reden we door naar Pont à Bar bij Dom de Mesnil. We staan nu bij de sluis in het Canal des Ardennes, vlak bij de Maas.
Morgen als we thuis zijn is deze reis voorbij.