Land’s End en een tinmijn (overblijfsel)

Verenigd Koninkrijk, Delabole

Net als Stonehenge een verplicht nummer is, moet je ook in Land’s End zijn geweest als je in Cornwall bent. Het is het uiterste zuidwest puntje van het eiland. Het uiterste Noordoostpunt John O’Groats hopen we in ons rondje Schotland aan te doen.
Vandaag dus naar Land’s End. We nemen de toeristische route. Hopelijk krijgen jullie binnenkort een filmpje van de dashcam ervan.
Land’s End heeft een hotel en een “amusementshal”, maar daarnaast gelukkig ook nog een mooi stuk natuurlijke kust. Uiteraard weer met rotsen, die gedeeltelijk in zee liggen. Op de rotsen weer veel bloemen. Een deel dezelfde als gisteren, alleen in mini-uitvoering (te wijten aan de schrale bodem en de wind). We zien onze eerste zeehond zwemmen en een meeuw broeden.
Als we zijn uitgekeken rijden we door naar het noorden. Ook nu weer de kustroute. Lunchen bij de overblijfselen van een oude tinmijn. In dit deel van Cornwall was in de 19e eeuw een levendige tinindustrie. Op verschillende plekken zie je daar nog de overblijfselen van.
We staan nu op de parkeerplaats achter een pub in Delabole (een BritStoplocatie), We hebben er lekker gegeten.
Morgen op zoek naar de geboorteplaats van Koning Arthur (Tintagel).

Wat een prachtige natuur daar!! Marijke en ik genieten volop mee met de mooie foto"s en reisverslagen! [dank jullie wel!] Groetjes van ons!!