Een mooie tuin in de regen

Ierland, County Carlow

Bij het opstaan vanmorgen was het bewolkt, maar droog.
We vertrekken richting het zuiden en zijn van plan om als het droog is de Altamont gardens bij Tullow te bezoeken. Als we het hebben gevonden, regent het. We lunchen eerst in de camper, doen dan regenjassen aan, nemen een paraplu mee en gaan toch maar de tuinen in.
Vanuit het (nu lege) landhuis keek men over een grasveld met borders en bosranden omlaag naar een zwanenvijver. Achter de vijver nog meer borders, bos en paadjes langs een riviertje met waterval.
Gouden regen en blauwe regen kenden we, maar hier stond een witte. Niet een, maar een hele pergola vol.
In de ommuurde tuin was de hoofdkleur op dit moment blauw en paars. Zelf mooie rozen in een paarse tint.
Jammer van de regen, anders waren we op een bankje gaan zitten om te kijken, te ruiken en luisteren. Op allerlei plaatsen zagen we vogels wegschieten.
Na ons rondje door de tuin, reden we door naar Kilmore Quay aan de zuidkust. We staan aan de weg bij de haven en kijken uit op de Keltische zee en de Saltee Islands. Het regent nog steeds.