Land van kraanvogels

Duitsland, Dannenberg

We waren vanochtend nog maar even onderweg toen Paul verbrand plastic rook. Het nieuwe schakelaartje werd heet en smolt. Die moest er dus af en we moeten echt op zoek naar een andere schakelaar. Op zondag zijn hier de winkels dicht (behalve bakkers), dus we rijden maar gewoon een stukje in de richting die we willen. Onderweg zien we groepjes kraanvogels op het land lopen. Geen echt mooie foto’s. De route gaat voor een deel langs de rand van het Müritz-Nationalpark. We zijn in de Mecklenburgische Seenplatte, een gebied met bos en veel meren.
We vinden een camperplaats aan de Tollensesee. We worden gevraagd ons telefonisch te melden. Dan horen we dat we in het hotel aan de andere kant van het dorpje (max 10 minuten lopen) een sleutel kunnen halen voor het stroompunt. Als ik me daar meld (met portemonnee in de aanslag) hoor ik dat we niet hoeven te betalen als we geen stroom nodig hebben. Ik wandel dus terug om nog even buiten in de zon te kunnen zitten.

Hoi Paul, Wat leuk dat je weer met Arendien met de camper weg bent. Toevallig dacht ik verleden week eraan. Ik wens jullie een mooie vakantie toe. Leuk om alles weer te zien door foto's en de leuke reisverslagen van Arendien. Hartelijke groetjes van Emily

Emily 2023-04-24 21:51:28

Reuze gezellig om met jullie mee te reizen en de berichten te lezen.Voor Paul komt er altijd een klusje opdagen,gelukkig heb je de klusjesman bij je ,Arendien. Veel plezier. Groeten van Ad en Ineke.

Ineke 2023-04-25 07:53:47

De kraanvogels staan er mooi en duidelijk op. Schattig dat lelietje van dalen