Net voor de crisismaatregelen weg

Frankrijk, Saumur

Gisteravond stonden we op een camperplaats in Le Vaudreuil, net onder Rouen en vandaag zijn we in Harelbeke net over de Belgisch-Franse grens bij Kortrijk.
Als we nu de maatregelen horen die overal worden genomen in het kader van de Corona-crisis, dan waren we overal net op tijd weg.
Vrijdag heeft Marokko de grenzen gesloten en de veerboten naar Spanje zijn uit de vaart genomen. Toen wij vertrokken was hier nog geen sprake van. We zijn benieuwd hoe dit is voor camperaars die we zijn tegengekomen in de afgelopen tijd en die nu het land niet uit kunnen (of er niet meer in, terug naar hun camper). Van sommigen zullen we het lezen op de blogs.
Vanaf vrijdagavond zit ook Spanje op slot. Mensen moeten thuis blijven. Wat dat betekent voor camperaars die er nog zijn? Geen idee, wij kwamen vrijdagmiddag aan in Frankrijk.
Zo net werd bekend dat ook Frankrijk met ingang van morgen 12.00 uur de komende 15 dagen in “lockdown” gaat. Alleen noodzakelijk verkeer is nog toegestaan. Weer zijn we net voor het ingaan van de maatregel het land uit.
Morgen rijden we naar huis. Noch koning Filip, noch premier Rutte kondigde zo’n soort verkeersmaatregel aan, dus we gaan er vanuit dat dat ons gaat lukken.
In totaal dan weer bijna 10.000 km gereden.

Wat een geluk: vóór de stormen uit! Goede reis morgen en fijn jullie weer te zien!😘😘(digitaal kan het)

Maaike 2020-03-16 22:20:22

Goede reus Nasr huis. Behouden thuiskomst

Ton 2020-03-17 10:23:19

Goede reis en welkom thuis. Was weer erg leuk om jullie verslag te lezen

Irma 2020-03-17 10:27:07

Een goed getime-de terugreis! Goede reis morgen, en welkom terug op de Morsebel. Anton..

Anton de Witte 2020-03-17 17:46:00

mooi op tijd welkom thuis .

Maarten en Trudy 2020-03-18 09:40:59

Fijn dat jullie op tijd terug zijn. Het was weer een mooie reis en ik heb op afstand ervan meegenoten. Lekker thuis nagenieten!