Poeltjeswandeling

Marokko, Tafraout

Ria, Frank, Tony en Annelies wilden vandaag de poeltjeswandeling lopen. Wij gaan mee en ook Wobbie en Wim sluiten aan.
De poeltjeswandeling loopt langs en door een rivierbedding rond een deel van Tafraout. Op sommige plekken staat wat water, bruin door het zand wat de regen van eergisteren meenam. Van een vorige keer herinneren we ons dat er overal kikkergekwaak was te horen, nu niets. Pas op het laatst (vlak voor de dam) zien we wat kikkers springen en zwemmen.
Voor we de rivierbedding inlopen, komen we langs een hotel in aanbouw. Er wordt al jaren niets meer aan gedaan.
Door een rivierbedding lopen, betekent hier soms over rotsplaten, maar ook vaak over losse stenen omhoog en omlaag. Al is het droog, er groeien wel planten. Oleanders staan met de voeten in het water (of wat daarvan over is), cactussen staan wat droger. Soms lijkt een boom dood, maar blijken er toch nog knoppen in te zitten, die op uitkomen staan.
Voorbij de dam is het helemaal droog. Twee mannen zijn bezig een vrachtwagen te laden met aarde. De chauffeur staat hogerop onder een boom te koken.
We komen uiteindelijk bij de Hoed van Napoleon op de doorgaande weg, waarover we terug lopen naar Tafraout en de camping. Vlak daarvoor zijn blokken steen uit de rotsen gezaagd. Mooie stukken voor een beeldhouwwerk.
De totale wandeling was 10 km en daar deden we drieënhalf uur over.
Na een late lunch, wc legen, schoenen halen bij de schoenmaker en wat boodschappen schuiven Wobbie, Wim, Ria en Frank aan voor een drankje. Een soort afscheidsborrel, want morgen gaan wij verder. De nu geopende fles wijn van Carlos gaat mee met Ria en Frank.

De lucht, wat een verschil met de dag ervoor. Mooie wandeling en wel zo leuk om dat een keer met eengroepje te doen. Zeker als je elkaar kent.

Magda 2024-02-17 17:56:58

Paul van harte gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een mooie dag van. En jullie verslagen zijn mooi om te volgen. ga zo door.