En toen was het opeens herfst

Kroatië, Mala Mlaka

Gisterochtend toen we vertrokken uit Duga Resa was het nog wat killer dan anders. Het gras was ook nog nat van de dauw. We droegen t-shirts in plaats van mouwloze shirtjes en de ramen die anders meteen allebei open gingen, bleven nog dicht.
Onderweg hadden we weer eens een meningsverschil met Lieve. We kochten in Slovenië geen tolvignet, dus we moesten wegblijven van auto- en autosnelwegen. Lieve probeerde ons toch regelmatig een snelweg op te sturen. Gelukkig hadden we ook een kaart, dus Lieve werd regelmatig genegeerd.
In Oostenrijk kopen we wel een vignet. We gebruiken hem nog niet, want we blijven vlak bij de Sloveense grens. In Gabersdorf is een camperplaats bij een restaurantje. Gratis staan bij gebruik van een maaltijd. Leuk staan rond een vijver onder appelbomen. Voor het eten komen we hier niet terug.
Vannacht ging het regenen en vandaag ging onderweg de verwarming van de auto aan.
Pas in de loop van de dag werd het droog en aan het eind van de middag kwam ook de zon er nog even bij. Wij waren ondertussen in Duitsland aangekomen. We staan nu op een CP aan de winterhaven van Passau.

Hallo Arendien en Paul, we waren ook de 22 ste in Passau maar we waren er rond de middag. We hebben daar wat gegeten en zijn toen verder gereden richting Hongarije. Hebben jullie ook die oude Mercedes camper gezien. Mooie wagen simpel en toch alles bij. Geen erg klep, geen computer, loopt altijd zo een wagen. Sympathieke oudere man die met die camper rond reed. We hebben jullie reis gevolgd vanaf dat jullie bij ons vertrokken zijn, geweldig wat een mooie foto's en een goede uitleg. Kom veilig thuis en tot nog eens.