Zonnig in Lloret de Mar.

Spanje, Lloret de Mar

Ook gisteren onderweg weer sneeuw, regen en veel wind. Pas toen we het Central Massif uit waren, werd het droog. Niet alleen omdat het stopte met regenen, ook het landschap werd droger. In de sloten en riviertjes stond bijna geen water. In de verte de besneeuwde toppen van de Pyreneeën. In het voorjaar zal het smeltwater de rivieren wel vullen.
De Spaanse grens nemen we op de Col de Perthus.
Ons doel is een camping tussen Girona en Vic, die volgens de ACSI-gids, open moest zijn. Aan de poort bleek dat “open zijn”, buiten de zomermaanden, alleen in het weekend.
Terug richting Girona en ondertussen zoeken naar een andere camping. De camping in LLoret de Mar was volgens de gids gesloten van oktober tot maart, maar aan de telefoon hoorde ik dat ze het hele jaar open zijn.
Wij zijn nu dus voor het eerst in dit populaire uitgaansgebied voor jongeren. Waarschijnlijk zal dat in de winter wel meevallen.
De camping is open, maar alleen als “Parking” met stroom en water. Sanitairblokken zijn afgesloten.
Gelukkig hebben wij een toilet en warm water aan boord.
Vanochtend scheen de zon volop. Na het ontbijt wandelden we de stad in. Een oude kerk, waarvan de buitenkant was gerestaureerd in de stijl van de Modernista (Catalaanse Jugendstil – Gaudi was een van hen).
Even op een randje van het strand gezeten en toen op zoek naar een datasimkaart. Dat we die hebben gevonden, zagen jullie vanmiddag al toen de stukjes van de eerste drie dagen werden geplaatst.