Passo di Pennes

Italië, Aldeno

Gisteren bleven we staan in Garniga Terme. De voorspelling was dat de minimumtemperatuur 12˚ zou worden, dus we hadden het dekbed maar weer in de hoes gedaan.
Vrijdagmiddag hadden we in Despar gevraagd of er de volgende ochtend volkorenbroodjes zouden zijn. We wilden er graag 5. Nog voor we onze bestelling konden doorgeven gisterochtend, kregen we al een zak met 5 broodjes in onze handen geduwd.
In het park bij het sportveld was een feest van de (vrijwillige) brandweer. Vrijdagavond begonnen ze al een circuitje voor de kinderen op te bouwen. Vanmorgen werden er partytenten en een biertap neergezet.
Vanmiddag liepen kinderen het circuit af (met brandweerhelm op natuurlijk). Later in de middag was er een demonstratie brandblussen. ’s Avonds was er muziek, barbecue en bier. Tot half een hoorden we dat, daarna zijn wij in slaap gevallen (of ze stopten toen).
Vanmorgen reden we verder naar het noorden. Via Trento en Bolzano naar de Passo de Pennes (Penser Joch in het Duits). We zijn weer in zuid-Tirol. Mooie uitzichten op de bergen en dalen. Het is wel druk met motorrijders. De pas ligt op ruim 2200 m hoogte. We stoppen even om van het uitzicht te genieten en wat bloemetjes te fotograferen.
Vannacht staan we op een camperplaats in Campo di Trens (Freienfeld). Naast de truckersstop is er nu ook een grote parkeerplaats voor campers en caravans. Gebruikers ervan kunnen gebruik maken van de toiletten en douches voor de truckers. Voor dames zijn er 2 douches en 5 toiletten, voor heren het veelvoud ervan. Truckers zijn dus nog meestal mannen.
Morgen willen we via de Passo di Rombo (Timmelsjoch) naar Oostenrijk rijden. Of we dat ook inderdaad doen is nog even onzeker. Onze weerapp geeft aan dat er 90% kans op regen is. We bekijken dus morgenochtend hoe het weer is, voor we besluiten welke route we nemen.

Bekend gebied ,prachtige omgeving,ik hou erg van bergpassen en bergtoppen vooral,besneeuwde.Nog een mooie reis.

Ineke 2022-07-03 21:49:18

Het valt me op dat het gelijk een stuk groener is. Jullie zijn al een eind op weg naar huis.

Magda 2022-07-04 10:15:03

Jullie zetten de vaart erin! Wat een verschil met de uitzichten. Hopelijk zijn jullie wel goed geholpen door die garage en gaat de reis verder zonder problemen. Succes!