In Zweden

Denemarken,

Het was nog maar net licht vanmorgen toen we al weer de eerste auto’s met zwemmers hoorden komen. Het kunnen ook mensen zijn die honden uitlieten. Bij ons zaten de gordijnen nog dicht.
Na het ontbijt via wat dorpjes naar de grote weg. Niet stoppen bij Kopenhagen (oranje Corona-gebied) en de Öresundbro op. Aan het eind pakt de camera ons kenteken en gaat de slagboom omhoog. Ook met deze brug heb ik een contract afgesloten. Voor een bedrag van rond de € 43,- krijgen we een flinke korting op de oversteek. Zoveel korting dat je met 2 oversteken je abonnement eruit hebt.
Ook na de brug blijven we snelwegen rijden. Tot kort geleden was het gebied rond Götenborg oranje, maar ook daar is Corona weer onder controle. We besluiten langs de westkust omhoog te rijden.
Op de camperapps vinden we een CP bij een radiostation, dat op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Bij oud radiostation denken wij aan Radio Kootwijk, dus we gaan er even kijken. Een parkeerplaats met vuilnisbakken en een gebouw, waarin een museum moet zitten en een hele hoop staalkabels in de lucht. We besluiten door te rijden naar een andere CP midden in een beukenbosgebied. Paul ziet paddenstoeltjes op een boomstronk.
Terwijl ik aan het koken ben, repareert Paul het afzuigertje van het toilet. Het nieuwe motortje kwam dinsdagavond binnen.
Geen ontvangst op de satelliet, dus geen TV vanavond. We horen dus ook niet welke extra Corona-maatregelen er in Leiden gaan gelden.