Bijna thuis

Duitsland, Neu-Ulm

Gisteren gingen we op weg naar Nederland. Na de lunch zochten we op de app een CP langs de Links-Rheinische. We zouden er rond 16.00 uur aankomen. En toen reden we een file in. De verwachte aankomsttijd liep op tot half zes.
Alles stond vast. De hele weg werd afgesloten en al het verkeer eraf geleid. Helikopter op de weg, brandweerwagens, politie.
We reden een stukje richting Basel (eigenlijk dus terug) en zochten op de eerstvolgende parkeerplaats een CP, die dichterbij was en waar we op weg erheen niet weer vast zouden lopen. We vonden er een in Zaberfeld. We hebben de stoeltjes uitgeklapt en zijn gaan zitten. De hele dag geen foto gemaakt.
Vanmorgen reden we terug naar de snelweg die gisteren vast stond. Nu kon er worden doorgereden. Ons doel is om de omgeving van Venlo te halen. Daar in de buurt zoeken we dan een CP waar we morgenochtend in elk geval de WC goed kunnen schoonmaken, voor we naar huis rijden.
We staan nu in Wachtendonk, een oud vestingstadje, dat in de 80-jarige oorlog afwisselend in Spaanse en Nederlandse handen was. Die oorlog wordt hier trouwens de Nederlandse bevrijdingsoorlog genoemd. We liepen een rondje door het oude centrum met leuke oude huizen en een kerk (voor het eerst genoemd in 1382). Net buiten de stad een burchtruïne. Burcht en stad werden omringd door een “stadsgracht” en de rivier de Niers.
Langs de Niers een oever met veel gaten. We zien beesten zwemmen: een otter en een jong?
Morgen hopen we aan het begin van de middag thuis te zijn. We hebben dan een maand om bij te komen, voor we weer naar Zweden afreizen.

"Welkom thuis "na een mooie lange vacantie.

Ineke. 2022-07-07 07:53:38

Jullie kunnen weer terug kijken op een hele mooie reis. Fijn! Ik volg graag Zweden weer.