Tazzarine

Marokko, Tazzarine

De campingeigenaar vertelde ons hoe we naar de fossielenvindplaats moesten lopen: Tussen 2 hogere bergtoppen lag een kleinere top. Als we daarover gingen, zagen we zandduinen en een riviertje. Daarna aan de rechterkant een kleine berg, met daarachter weer een grote. De berg die we links zagen was de enige die fossielen had.
We lopen door een vlakte met stenen. Kijken welke weg het gemakkelijkst is om de kleine top te bereiken. Mooi uitzicht daar boven, met inderdaad rechts zandduinen en iets verderop de loop van een riviertje. Helemaal draag zoals alles hier.
Als we omlaag zijn gegaan, zien we links inderdaad stenen met fossielen erin. Kleine stukjes, maar ook hele grote stenen met heel veel van dezelfde dieren. Wat het zijn? Wie het weet mag het zeggen.
Terug op de camping even snel controleren of er een mail is van de makelaar. Gisteren zou er een bouwkundige keuring van ons huis plaatsvinden en als daar geen gekke dingen uitkwamen, zou ze een voorlopig koopcontract gaan opstellen. Het huis is verkocht onder voorbehoud van financiering en die keuring.
Het concept is binnen met tevens de vraag om het definitieve energielabel aan te vragen. We dachten dat we dat al hadden gedaan op het moment dat het huis in de verkoop ging, maar ok we proberen het nog wel een keer. Blijkt Paul de inloggegevens van zijn DigiD niet op papier of digitaal te hebben meegenomen. Na drie foute pogingen moet je wachten. En dan valt natuurlijk ook nog de elektra uit, dus ook geen internet meer. De vorige keer dat we een elektriciteitsstoring hadden ( in het hele dorp) duurde het bijna de hele dag, voor het terug was. Hier gingen om 8 uur ’s avonds de lampjes weer aan. Na het eten en de koffie was het restaurant gesloten en het wifimodem weg.