Onderweg naar het noorden

Marokko, Agadir

Paul verveelt zich te pletter in Tafraout. Soms loopt hij even een klein stukje of staat even buiten te praten, maar al heel gauw moet hij weer gaan zitten of liggen.
Ook fietsen lukt niet op dit moment. Voor het legen van de wc-cassette gebruiken we de fiets. Op de heenweg lopen we met de cassette op de bagagedrager naar de loosplaats. Op de terugweg fietst Paul terug en loop ik met de lege cassette. Zelfs na die paar honderd meter heeft hij al weer meer last.
We wilden zo wie zo al begin maart terug oversteken naar Spanje. De amandelbloesemfeesten in Tafraout halen we dus niet.
We besluiten nu langzamerhand naar het noorden te gaan. Voorlopig ben ik waarschijnlijk de enige chauffeur. Hopelijk wordt Paul over een aantal dagen wat mobieler en kunnen we dan nog iets doen.
Als we hier nog een aantal dagen blijven, hebben we die ruimte niet meer.
Gistermiddag nog even de voorraad diclofenac aangevuld. De fietsen stonden al achter op de camper, dus ik ging lopend naar het dorp. Onderweg kwam ik Lia en Co tegen, die vroegen of ik woensdagochtend weer mee ging wandelen. Ik heb maar gemeld dat wij vandaag zouden vertrekken en meteen afscheid genomen.
Vannacht regende het. Vanmorgen was het maar 9˚ in de camper, dus maar even de kachel aangezet.
Na het ontbijt vertrokken we via de N105 naar Agadir. Alhoewel dit de hoofdroute is, moeten we op verschillende plekken de berm in om tegenliggers te laten passeren. Gelukkig doet meestal de tegenligger dat en kunnen wij tegen het randje van de rijbaan blijven rijden.
Drie jaar geleden reden we deze weg ook en toen was een deel piste (onverhard), omdat ze er aan het werk waren. Nu was de hele weg redelijk goed geasfalteerd.
Na inkopen bij een van de Marjanes in Agadir reden we door naar Aourir, waar we op de gelijknamige camping staan.
We eten vanavond harira (Marokkaanse linzensoep). Gisteren hadden we 2 soepkommen vol gekocht bij een mevrouw die met een snelkookpan over de camping kwam.

Wat een geweldige tocht maken jullie toch en wat een mooi land! Paul , alsnog van harte! Toch nog pannenkoeken gegeten. Hopelijk gaat het snel beter met de rug. Hier regent het op dit moment maar voor het weekend voorspellen ze weer mooi weer. Hg, Joop en Elsa