Weer wat verder naar ’t zuiden

Spanje, Cabanes

Eergisteren vanaf de camping naar het natuurgebied, waar we de dag daarvoor doorheen fietsten, gewandeld.
Door de rietvelden, waar groepen puttertjes opvliegen als we in de buurt komen. In het water zilverreigers en een andere waadvogel (zwart met rode poten en rode kop en een witte staart). In het vogelboek kunnen we hem niet vinden. Wie helpt ons
Aan het eind van de route moesten we een stuk over een kiezelduin en dan gaat het spetteren. Niet dat we er nat van werden, maar er blijven donkere wolken overdrijven.
Gisteren stond er veel wind, maar zagen we wel weer regelmatig de zon.
Vandaag reden we verder naar het zuiden. Deze keer hoefden we geen jas of dikke trui aan in de auto.
Onderweg weer citrusboomgaarden: in sommige lagen ladingen mandarijnen onder de bomen, in andere werd er geplukt. Verder af en toe een boomgaard met bomen zonder blad vol met kaki’s. Ook hier weer in het ene veld bomen vol en in het andere alle vruchten onder de bomen.
We zijn nu in Bigastro, 18 km van de kust vandaan ergens tussen Alicante en Murcia.
Vanavond voor het eerst ’s avonds de kachel niet aan hoeven doen. Het blijft in de caravan net boven de 20 graden.

Heerlijk! Geniet en ik ben benieuwd naar jullie jaarwisseling. Alvast een gezond 2018

petra hoogeveen 2017-12-30 11:11:06

Heerlijk een blauwe lucht! Hier somber en guur. Heel goede jaarwisseling en een goed en gezond 2018

Guus en Oyke 2017-12-30 13:48:51

Heb nog gezocht, maar zou ook niet weten welke vogel dat is! Fijne droge jaarwisseling gewenst in een aangename temperatuur.

Ton 2017-12-30 18:12:44

Ik wil jullie een fijne jaarwisseling toewensen en een voorspoedig, gezond en mooi nieuw reisjaar!