Azrou

Marokko, Azrou

Gisterochtend was het rustig in Khenifra. We zijn dan ook na een korte wandeling in de stad vertrokken naar Azrou.
Niet zo’n heel lange rit deze keer. We rijden weer door de uitlopers van de Midden-Atlas, een gebied waar veel water is. Het is groener, in de bermen zien we bloeiende bloemen en overal waar het een beetje vlak is akkers en boomgaarden. Daartussen irrigatiegoten, waarin op verschillende plaatsen vrouwen de was doen. Zondag is dus wasdag.
We staan voorbij Azrou op de Euro Camping van Emirates Tourist Center. Een heel groot complex op een helling met een kasteel als herberg, een markt en een zwembad. Alles verlaten. Wel lopen er kippen, eenden en konijnen rond.
Op de camping staat nog een andere camper (NL), later komt er nog een Italiaan. Het is het einde van het seizoen, dat hoorden we ook op andere campings.
Het lijkt alsof we in een door Disney (of Anton Pieck) ontworpen complex zitten. De afgelopen nacht liepen er 2 bewakers rond en vanmorgen toen Paul terug kwam van de bakker beneden aan de weg, lag er een stokbrood op tafel.
Paul heeft weer een provisorische reparatie uitgevoerd. Je kunt hout zagen met een ijzerzaagje, maar die moet wel worden vervangen als we thuis zijn. We hebben een stukje van de camper maar weer eens een goede beurt gegeven. In het bakje van de keukenweegschaal zat nog Sahara zand.
We staan al meer dan een week zonder stroom (alles dus met de accu’s die worden opgeladen door de zonnepanelen). Via een omvormer laden we af en toe de laptop. Zo ook deze middag. Ik ben net aan het kijken of hij is opgeladen als Paul achter me rook ziet. Blijkt er een kortsluiting in de omvormer te zitten