Van zon naar regen

Zweden, Kåge

Gisteren gingen we verder naar het zuiden. De route die we hadden gepland op de kaart bleek zo’n 40 km onverhard te zijn. Dat vonden we te gortig. We zijn dus maar omgedraaid en moesten toen een eind omrijden, omdat de doorgaande weg was afgesloten vanwege werkzaamheden.
Uiteindelijk reden we tot (weer) een visplekje aan de Tallån, net voorbij Väsanträsk. Vlak naast de doorgaande weg, waarover weinig verkeer komt, zeker ’s nachts.
We staan tussen de bloemen en hebben een barbecueplek (met hout) tot onze beschikking. In de vriezer liggen nog grillworstjes, dus Paul mag weer stoken.
Toen we vanmorgen opstonden scheen de zon nog. We reden eerst naar de Lidl in Umeå. Lekker weer walnotenbrood kopen. Toen we uitstapten begon het te regenen en vanaf dat moment blijft het dat doen.
We zijn nu op een natuurkampeerplaats bij Järnäsklubb, aan de Botnische Golf. Bij het cafeetje aan de haven zouden douches moeten zijn. Helaas is er niemand, dus we blijven nog even vies.
Als het droog is, is het hier vast heel mooi. Zolang het regent, kijken we niet verder rond.

Wat een mooie plekjes weer. Zijn dat nog lupines?