Heel anders verder dan gedacht

Zweden,

Donderdag was een regendag in Östersund. We deden een paar boodschappen, werkten onze email bij en schreven het verslag van woensdag. Verder hadden we nog bosbessen en vossenbessen van dinsdagavond. Na het uitzoeken van beide bessen een paar potjes jam gekookt.
Vrijdagochtend gingen we naar de uitgestelde verjaardag van Tindra. Toen we terug moesten, hadden we de cadeautjes per post verstuurd. Op het moment dat die waren aangekomen, gingen wij toch weer richting Zweden en legde Mante ze opzij.
Na het uitpakken was het tijd voor Prinsessentaart. In Zweden is het de gewoonte dat iedereen zijn eigen stuk taart afsnijdt. Daarna moest het Frozen Doolhof (spel dat ze kreeg) worden uitgeprobeerd.
Als lunch was er een traditioneel Zweedse (hartige) taart.
We werden uitgenodigd mee te gaan naar de ouders van Christian in Hudiksvall (290 km). Het plan is dan om zaterdag daar in het bos paddenstoelen te gaan verzamelen. De ouders van Christian wonen in een vrijstaand huis, dus er is ruimte om de camper neer te zetten.
Tindra hoort dat wij een camper hebben, heeft nog nooit in een camper gezeten en wil dus met ons meerijden. Maar mama moet ook mee. Zo gaat dus Christian alleen in de auto en rijden Mante en Tindra het eerste deel met ons mee. Halverwege gaan ze terug naar de personenauto, nadat het adres van Lotte en Lasse in Lieve was gezet. Gelukkig maar, want na een tijdje waren we de andere auto kwijt. Uiteindelijk kwamen we ongeveer gelijktijdig aan in Hudiksvall.
Na de kennismaking werd er Thais eten besteld. Thais is in Zweden vergelijkbaar met Chinees in Nederland. In de serre van Lotte en Lasse werd er gezamenlijk gegeten.
Na een groot rondje de hond uitlaten, gaan wij naar de camper, die ondertussen al aan het stroom ligt.

Fijn te zien en te lezen dat jullie het goed maken en genieten. Bij mij komen zoveel herinneringen terug van 10 jaar zomer en winter/ski vacanties in Idre,Idrefjäll en omgeving.Bessen plukken en jam maken met de kleindochters en dan buiten pannenkoeken bakken met verse zelfgemaakte bessenjam,yammie,yammie. De bossen en meren,de schone lucht je wordt er rustig van,ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren. Nog heel veel plezier en goede reis. Hartelijke groeten. Ad en Ineke.

Ineke Koks 2020-09-28 08:19:00

Het klinkt allemaal erg gezellig met je dochter, kleindochter en schoonfamilie. Fijn. En daar is dan een putdeksel! En zo toepasselijk. Wat een vondst.

Joanne en Hans 2020-09-28 14:43:08

Heerlijk die jam en fijn dat jullie bij het gezin van jullie dochter waren.