Bij de boer

Frankrijk, Saint-Priest-Taurion

Toen we vertrokken uit Labastide d’Armagnac was het even droog. Dat duurde niet lang. Dus veel ruitenwisserbewegingen gezien.
We reden tot St. Priest sur Taurion, even ten oosten van Limoges. De CP is bij het punt waar de Taurion in de Vienne stroomt. In de Taurion is een dijkje gebouwd om het water naar een watermolen te dwingen. Nu stroomt het er ook overheen.
We staan eerst aan de waterkant op gras/zand. ’s Avonds verkassen we naar een verhard stuk. Een van de achterwielen was aan het wegzakken.
Vanmorgen met een volle tank (dat is even schrikken, rond €1,50 per liter) de A20 op naar het noorden. Pas in de loop van de middag wordt het droog.
We staan nu bij een boerderij in Estouy (ten oosten van Pithiviers). De boer is aangesloten bij France Passion, maar ook niet-leden daarvan zijn welkom.
Aan het eind van de middag komen de boer (82) en zijn drie zonen aan met een kar hout. Achter een van de tractoren zit een klover. Ze proberen een stuk boomstam te kloven. Het hout wordt opgestapeld aan de rand van de tuin. Het is de houtvoorraad voor de hele familie voor de volgende winter.

geniet nog even van jullie reis en wel thuis! tot ziens, Ineke