Weer aan de kust.

Portugal, Armação de Pêra

Maandag reden we door naar het westen. Na installatie op de camping in Armação de Pêra, liepen we naar het dorp. Op de boulevard zitten mensen op bankjes uit de wind te zonnen. Wij doen dat nog even voor de caravan.
Dinsdag toen de was aan de lijn hing, namen we de fiets om naar het startpunt van een wandeling te gaan. De wandeling liep voor een deel vlak langs de camping, alleen aan de andere kant van een beek. Pas toen we liepen, zagen we dat er een klein bruggetje over de beek lag.
Deze wandeling ging door een (redelijk droog) zoutmoeras, langs het strand en door de duinen. Het keerpunt is een meer, waarin weer veel vogels zaten. De officiële start en voor ons dus ook het einde van de wandeling was bij een aantal (restanten van) windmolens. De terugweg gingen we over het bruggetje.
Vandaag fietsten we naar Albufeira, een kilometer of 12 heuveltjes op en af. We hadden afgesproken met Ton, een van onze volgers, en zijn vrouw Marianne koffie te drinken. De laatste klim naar de Marina was pittig. Vanaf de Marine zagen we het hotel, waar we hadden afgesproken. Er komen was iets anders. Onze route langs de boulevard en het strand werd onderbroken door trappen. Wat moeilijk te nemen met een fiets. We moesten dus omrijden.
Na de koffie liepen we het dorp in. Albufeira is de toeristische hoofdstad van de Algarve en dat is te zien. In het hele oude centrum zie je restaurants en toeristenwinkeltjes. De dancings waren nog gesloten.
De terugweg kozen we een route het dorp uit wat verder van de kust af. Geen trappetjes dus, maar wel hellingen die we soms moesten we lopen. Vanaf het moment dat we op de doorgaande weg naar Pêra zaten, konden we blijven fietsen.