Visites

Zweden, Sveg

Gisteren reden we naar Vemhån, waar we op bezoek gingen bij vrienden van vrienden (die we niet kenden). Zij hebben daar jarenlang een huis gehad. Nu zijn ze een aantal weken terug op hun oude erf in het huisje van een vriend.
Telefonisch hadden we instructies gekregen hoe we moesten rijden en waar ze ons zouden opwachten. Voor de laatste paar honderd meter bospad stapten we over in hun auto.
We hebben gezellig een aantal uren bij hen op de veranda onder het genot van koffie/thee en gebak gekletst over het leven in Zweden en allerlei andere zaken.
We reden daarna verder naar Vemdalen. Iets voorbij dat plaatsje vonden we een parkeerplekje aan een riviertje (een visplek) voor de nacht.
Vanmorgen reden we door naar Östersund. Het gebied waar we door kwamen, heet ook wel “klein Zwitserland”, een skigebied dus met naast de liften en kabelbanen grote (nu lege) hotels.
Voor we incheckten op de camping liepen we een rondje om te kijken op welke plaatsen de schotel ontvangst zou hebben. Vorige keren dat we hier waren, stonden er bomen in de weg.
Om half drie kwamen Christian en Tindra de was, de boodschappen en Mantes oude lego halen. Wij volgden hen een uurtje later op de fiets.
Na de tacomaaltijd fietsten we terug met een groot deel droge was. Op tijd voor de finale van de slimste mens op BVN.

Hoe mooi is Zweden,de rust,de prachtige meren,dun bevolkt,prachtig. Nog heel veel plezier.

Ineke 2022-08-28 08:26:20

En de slimste was ... een Nederlandse Zweed (of is het andersom?).