Taroudant

Marokko, Taroudant

Zaterdag wandelden we door het stadje naar de Arabische- en Berbersoek. We lunchten op het pleintje, waar ook altijd “optredens” zijn.
’s Middags zitten we in zon/schaduw te lezen en aan het eind van de middag lopen we de stad weer in om msenem te zoeken.
Zondag is de wekelijkse soek van Taroudant, net buiten de stadsmuur aan de kant waar onze camperplek is. We hoeven alleen maar de meute te volgen.
Aan de rand een aantal stro/hooiwagens op een rij. Er bovenop mannen die balen eraf gooien naar kopers. Op de markt verder een grote afdeling met kleding: alles door elkaar op een kraam en al graaiend zoeken of er iets bij zit dat past.
Ook de groente en fruitafdeling is behoorlijk uitgestrekt. Aan de rand nemen we een glaasje sinaasappelsap. De verkoper heeft een fles geperst sap klaarstaan. Ik zag dat hij hem aan het vullen was en flink suiker door het sap roerde. We vroegen dus twee glazen sap zonder suiker. Die moest hij eerst persen. Andere klanten reageerden verbaasd.
Diezelfde verbazing viel Paul vanmiddag ten deel toen hij wat yoghurtjes ging halen. Hij nam de “nature” en de winkelier vroeg een paar keer of hij dat zeker wist. Want die was zonder suiker.
Vanmorgen liepen we opnieuw naar de Arabische soek. Paul wilde schoenen kopen. Een vorige keer hebben we in deze soek allebei schoenen (geen babouches) gekocht. We kwamen terecht bij dezelfde winkel van toen. Eigenlijk de enige die naast babouches en slippers ook andere handgemaakte leren schoenen verkoopt. Hij kocht niet de zwarte die hij past op de foto.

Oeps die vrachtwagens zijn wel erg vol geladen. Mooie schoenen Paul, ook al heb je deze niet genomen. Zo'n markt blijft fascinerend. Je kijkt je ogen uit.