La Seu d’Urgell

Spanje, La Seu d’Urgell

Gisteren doorgereden naar La Seu d’Urgell, het hart van de Pyreneeën. La Seu ligt 10 kilometer van Andorra. Er is een camperplaats op 150 meter van de oude Middeleeuwse stad. Toen we aankwamen stonden er al een paar campers, aan het eind van de dag waren dat er 15 geworden. Op 2 na, zijn die allemaal vanmorgen weer vertrokken.
Gistermiddag wandelden we het stadje in en haalden bij de Turistinfo een stadswandeling om vandaag te lopen. Bij het parc le Segre (met gratis wifi) keken we even onze mail en keken naar de training van kanoërs, die het komend weekend meedoen aan een wereldcup slalom (wildwaterkanoën dus). ’s Avonds aten we bij La Via een paella. Dat hadden we in Spanje nog niet gedaan.
Vanmorgen de stadswandeling met bezoek aan de (12e eeuwse) Kathedraal met museum. Zagen een filmpje over de Beatus, een commentaar op de “Apocalyps” (Openbaring van Johannes) met illustraties uit de 10e eeuw. Het boek lag ook in een vitrine.
La Seu heeft een mooi oud centrum met smalle straatjes en bogen.
Vanmiddag in ’t Park deze teksten en foto’s uploaden en morgen weer verder. Niet via Andorra, maar aan de zuidkant erlangs en dan de Frans-Spaanse grens over.

Het schiet alweer op voor jullie Paul! Ik geniet volop van jullie verhalen! Groetjes Gerard