Op weg naar de bergen

Polen, Tyrawa Solna

Weer verder naar het zuiden vandaag. Ons doel is een camping in de Noordelijke Poort van de Beskiden (Bieszchady in het Pools), het oostelijkste deel van de Karpaten in Polen. Onze camping ligt net ten noorden van de Beskiden. We hebben hem uitgekozen omdat er wasmachines zijn.
Om er te komen hebben we wat smalle wegen met lekkere hellingen te gaan. Kortom een schitterende route. Onderweg weer mooie vergezichten. Op het land zien we koolzaad dat wordt geoogst en voor het eerst tabak. Ook die wordt al geoogst, want we kwamen een aantal volgeladen karren tegen. De bladeren zijn een stuk kleiner dan we ons herinneren van Albanië 3 jaar geleden.

Onderweg filosoferen we over wat voor ons nu typisch hoort bij Polen. Over een paar dagen krijgen jullie daar een stukje over met foto’s die we er dan bij hebben gemaakt.

De camping heeft bij alle afgebakende plekken een picknicktafel, een wasmolen en een wateraansluiting. De wasmolen heb ik vanavond meteen volgehangen.