Drie Koningen en meer

Spanje, Bigastro

Net als Godfried (zie reactie vorig stukje) vertelt Paul ook soms over de Drie Koningen traditie bij hen thuis vroeger.
In Spanje liggen overal Roscón de Reyes (3 koningenkrans {met boon} volgens het woordenboek) bij de bakkers en in de supermarkten. We kopen er natuurlijk eentje.
Als we zaterdagochtend in Bigastro bij een cafeteria (koffietentje, waar ze ook tapas verkopen) koffie en thee drinken, krijgen we er een stukje Roscón bij. Geen boon maar een klein poppetje in plastic gewikkeld, vind ik in mijn deel. In de krans in de caravan vind ik een gedroogde tuinboon in plastic. Zondagavond vindt Paul in het laatste stukje ook nog een poppetje.
Zondagochtend waren we opnieuw naar Orihuela gereden. We wandelden langs het seminarie st Michel naar boven de Mont St Michel op. Er zou van boven een andere route naar beneden moeten zijn, maar die vonden we niet. We klommen dus langs hetzelfde pad dat we naar boven namen, weer omlaag. De weersvoorspelling was dat het bewolkt zou zijn, maar het was heerlijk zonnig. We waren dus ook wat te warm gekleed.
’s Avonds op het nieuws zagen we sneeuw op de wegen rond Madrid.
Dinsdag gingen we naar Murcia, waar we o.a. de kathedraal bekeken. Deze dag waren er wat meer wolken en door de hoge gebouwen, kwam er weinig zon op straat. De zon staat natuurlijk in dit deel van het jaar ook nog laag.
Morgen gaan we verder naar het zuiden. We blijven aan de oostkant. Verder naar het westen is het kouder en natter.

Een tip betreffende te warm kleden. Ik doe al jaren laagjes kleding: hemdje, t-shirt, evt. Truitje/blouse en fleece. Mooi verslag weer.

Ria Schipper 2018-01-10 23:07:49

Nog de allerbeste wensen en heel veel reisplezier.

irma 2018-01-11 14:00:57

Wil graag met jullie ruilen!! Het is hier somber grijs saai weer. Geniet maar fijn van al dat moois daar. Ik reis gezellig op afstand met de verslagen mee.

Magda 2018-01-12 10:37:37

Leuk om met jullie "mee te reizen"!