Tazzarine

Marokko, Tazzarine

Via de zuidelijkste doorgaande route richting het westen.
Het eerste stuk door de steenwoestijn. Het lijkt alsof er aan beide kanten van de weg een groot geasfalteerd parkeerterrein is. Af en toe zie je een aantal sporen weggaan naar dorpjes, hotels of campings tegen de duinen aan.
Een stop in Rissani waar we een pinapparaat en een markt vonden. Ik kocht er een paar geitenleren teenslippers, ingelegd met berbertapijt.
Verder westwaarts geaccidenteerd terrein. Grillige afgevlakte rotsmassieven, waar de weg zich tussendoor kronkelt. Af en toe staan er wat bomen op de vlakte en lopen er geitenkuddes of wat dromedarissen, gehoed door een paar kinderen.
Onze camping is 11 km ten zuiden van Tazzarine op 6 km van de doorgaande route. 6 km smalle onverharde weg die af en toe door een rivierbedding ging. We liepen niet vast en kregen geen tegenliggers.
Regelmatig zien we langs de weg een souvenirshop met fossielen. Op 3 km van de camping (in de bergen) schijnt een vindplaats te zijn. Morgen lopen we erheen. Benieuwd of we iets moois zien.
Op weg naar Merzouga, twee dagen geleden, reden we langs een fossielenmuseum. Er lagen een paar mooie dingen, waarvan we betwijfelen of het echte fossielen waren. Wat we morgen gaan zien, is elk geval wel echt.

wat een kale vlakte, wij hebben koeien langs de weg hier kamelen.

els van schaik 2016-04-15 13:45:31

pas op voor overstekende kamelen en koeien. Levensgevaarlijk!!!!

Petra Hoogeveen 2016-04-15 14:18:56

Even een tip: als jullie een spiegelreflexcamera hebben zou je je spiegel moeten ( laten) schoonmaken, anders heb je straks een hoop te photoshoppen....