WE DID IT. Toch prettig dat we beiden handig zijn.

Spanje, Gandia

Gistermorgen reden we naar Denia. Paul rijdt en ik moet in de bochten naar rechts, naast me kijken of er niets naast ons zit.
Aangekomen bij Glassdrive weet de monteur meteen wie we zijn. Hij ziet ook meteen dat een Fiat Ducato-ruit niet gaat passen. We vragen naar een noodruit – plexiglas. Hij heeft die niet. Weet hij een ander adres? Hij loopt naar de zaak aan de overkant van de straat om het de buurman te vragen. Buurman spreekt Duits en kent een adres in Ondara (8 km terug), waar ze reclameborden maken. Daar zouden ze plexiglas moeten hebben. Op naar Anatex in Ondara.
De omtrek van het kapotte raam werd getekend, overgezet op plexiglas (5 mm dik, net als het raam) en uitgezaagd. Met een lintzaag werden de ronde hoeken gemaakt. Nog even de hoeken polijsten en dan kan ik afrekenen. Na een kop koffie vertrekken we terug naar de camping. ’s Middags naar een bouwmarkt om wat materiaal te halen dat we nodig gaan hebben bij het inzetten van het raam.
We hebben goed bekeken hoe het raam erin zit en denken dat we zelf het kapotte raam kunnen vervangen.
Vanmorgen begonnen met het losschroeven van het kozijn, lossnijden van de kit rond het kozijn en daarna ging Paul binnen slaan en stond ik buiten te kijken of het kozijn naar buiten kwam. Toen het vastgeplakte glas ging breken, eerst maar eens zo veel mogelijk van het glas eruit gebroken. Daarna ging het vlot. Samen pakten we het kozijn inclusief het nog hele schuifraam eruit.
Als alle glasrestjes uit de randen zijn gepeuterd, kan het nieuwe raam erin. Helaas. Hij is iets te groot: een randje er af schuren, dan past hij.
Nu kan hij terug in de camper, dan alles weer vastschroeven en uiteindelijk de plastic beschermfolie eraf. We kunnen er weer door kijken.
We zijn trots dat we het geklaard hebben.

Jeetje arendien, dat is wat ik bedoel !!!!! Hartstikke goed en goede reis verder.

Irma 2018-12-29 23:44:58

Een forse klus lijkt me. Een gezond, creatief en in vele opzichten voorspoedig 2019!

Godfried Beumers 2018-12-30 13:24:53

Goed teamwork! Chapeau Nu het oude jaar uitgeluid en in Marokko het nieuwe jaar tegemoet met de beste wensen voor dat jaar of course.