Op de fiets boodschappen doen

Montenegro, Mojkovac Municipality

Vandaag fietsten we 27 km stroomopwaarts naar Mojkovac, het eerstvolgende dorp/stadje waar winkels zijn. De route loopt boven langs de Tara over een relatief brede en rustige weg met wat hellingen. Vaak rotsen aan de ene kant en een afgrond (al dan niet met vangrail) aan de andere kant.
Onderweg bij een hotel een parkje rond een riviertje dat naar de Tara stroomt (heel snel en kolkend).

Bij het inrijden van Mojkovac een boogbrug, oorspronkelijk uit 1934, maar in WOII door de partizanen opgeblazen voor de Duitsers konden oversteken.
Bij de brug een monument voor de helden van Mojkovac. Een groepje Montenegrijnse soldaten dat slag leverde met Oostenrijk-Hongaarse troepen in 1916.
In deze regio is dus regelmatig gestreden voor onafhankelijkheid van Montenegro.
In de middag een paar onweersbuien. Terug op de camping was het terrein nog natter dan zaterdag.
In Montenegro kunnen geen gasflessen worden ingeruild of gevuld. Maar morgenochtend gaat Rade naar de stad en als we onze lege fles bij de camper zetten, neemt hij hem mee en krijgen we hem morgenmiddag vol terug. Hij regelt wel iets.

Echt geweldige foto's Arendien en Paul jullie zijn met een prachtige reis bezig. Ben blij dat ik jullie heb leren kennen. Er zitten prachtige stukken bij voor ons om dat eens te doen. Is voor ons niet te ver.