Pyreneeën door

Spanje, Esteribar

Pamplona was een stop op onze heenreis. We kwamen toen via de N135 aan. De afgelopen nacht stonden we aan deze weg.
De terugweg pakken we een route die we nog niet kennen. Op de N121 nemen we de B-route. De A-route gaat in Irun-Hendaye de grens over. De B-route gaat door de Vallei van de Baztan en over de Puerto de Otxondo. Volgende de kaart zijn er mooie uitzichtpunten. Hett uitzicht is af en toe echt mooi, als de wolken ten minste even zijn opgetrokken. We hadden er allebei van kunnen genieten als er af en toe parkeerplaatsen waren geweest.
Vlak voor de grens nog brood kopen en even tanken. De diesel is in Spanje goedkoper dan in Frankrijk. Aan de vele Franse kentekens te zien is alles in Spanje goedkoper.
Na de grens rijden we via Bayonne en de A63 naar het noorden. We vinden (op Park4night) een camperplek bij de Marie van Trensacq, een heel klein dorpje tussen de dennenbossen van les Landes de Gascogne. In het dorp één middenstander: de Bar-Tabac is tevens snackbar en verkoopt ook vers brood, groente, vlees en kruidenierswaren.
Aan de achterkant van het gemeentehuis zijn openbare toiletten, waar de camperaars natuurlijk ook graag gebruik van maken.
Ook achter het gemeentehuis een gemetselde (pizza)oven. Of die ook openbaar is of van iemand die er woont is niet duidelijk.